Saturday 12 August 2017

Kisah penipuan forex


Pengalaman dan Kisah nyata ku Menjadi Master Forex Trader Pengalaman dalam dunia investasi khususnya FOREX saya masukan kira - kira pada bulan juni 2010. coba coba coba baca buku baca FOREX di gramedia (cuma numpang baca parah deh). Kebetulan waktu ke gramedia saya bersama pacar (so sweet) saat asyik membaca lagi serius pacar ku bilang apa maz itu palsu alias tapi saya cuek bebek saja sampai - sampai dia bosan nungguin saya membaca hahaha. ). Memang sebelum saya mengerti dan mengenal dunia FOREX saya lebih dulu mengenal PTC-PTR-PTS dan sebagainya, karena banyak orang yang sukses dengan bisnis itu (memang banyak yang sukses tapi saya kurang beruntung :() tanpa saya sadari ternyata untuk dollar di PTC - PTR-PTS dan sebagainya itu sangat lama dan sangat menguras tenaga dan emosi (kayak kuli saja hehehe) dan akhirnya saya tinggalkan. Setelah numpang baca di gramedia (thanks gramediam) saya mencoba untuk membuka akun FOREX di MARKETIVA karena di marketiva kita akan mendapatkan bonus Dari 5 USD untuk trading (suka yang gratis neh :)) Berbekal panduan yang sekilas saya baca saya pun ORDER POSISI sembarangan alias membabi buta yang penting utama, karena saya pikir kalau tidak BUY pasti SELL. Karena pilihan transaksi di forex cuma dua yaitu BUY atau SELL mudah bukan. Dengan prinsip seperti itu ternyata saya mengalami LOSS. (Untung gratis hehehe) Tapi saya tidak pernah patah semangat karena telah mengalami LOSE karena saya yakin INVESTASI FOREX bukan hal yang biasa. Saya kumpulkan semua refrensi dari internet dan saya tentang forex lebih dalam lagi. Setelah mendapat ilmu yang sedikit aku baca, saya sedang membuka akun baru lagi di marketiva agar bisa bonus lagi 5 USD dan melakukan deposit sebesar 10 USD, tapi apa yang ada rekening saya di banned karena punya lebih dari satu akun marketiva. Setelah menghubungi CS ternyata saya di maafkan dan akun saya bisa buka (parah :)). Setekah beres saya beli PCHP modem smart (walaupun duitnya ngutang) buat saya lumayan berhutang ke teman saya. Karena saya ke PDan setelah belajar foreng dengan referensi yang aku dapatkan di internet dan berfikir akan cepat kembali modal. Semuanya lengkap PCHP modemModal 15 USD tinggal mainnya saya pikir. Setelah mulai bermain ternyata semua tidak sesuai rencana alias GATOT (gagal total) untuk akses TOOLS forex atau PLATFORM MARKETIVA dimana tempat kita bertransaksi diperlukan koneksi yang STABIL. Alhasil dengan sisa uang yang ada saya bertransaksi di warnet lagi :( PC pun nganggur sampai berdebu. Lama bermain modal saya bertambah menjadi 19 USD dari 15 USD wah. Semangat rasanya tapi itu tidak bertahan lama. Ke esokan saya transaksi - 11 USD Karena saya tidak menutup transaksi sewakutu transaksi di malam hari dan memang sengaja tidak saya tutup karena pada waktu itu saya - 2 USD Saya pikir emaneman saya sendiri karena saya kurang berpengalaman akhirnya saya tutup transaksi itu sampai - 11 USD. Kejadian itu permainan forex ku sudah tidak sehat, pesan posisi membabi buta ditambah HUTANG yang di tagih - tagih sama teman (paraaaah) dan saya mengalami kegagalan ke dua tal dengan hutang dan ditambah ORANG TUA ku selalu meMARAHI saya setiap hari karena saya TIDAK BEKERJA alias PENGANGGURAN dan lagi aku di OLOK - OLOK sama. (Sensor) seraya bilang ngapain kamu mainkerja di warnet karena belum cukup bisa di cairkan uang Nya (hiks hiks Hiks ) Tapi saya tidak pernah berada dalam shalat dan berlaku OLOKan dengan senyuman emmmuach. (So ​​sweet) Berpikir benda berharga saya tinggal PCHPRp.50.000 (wah. Lengkap banget hahaha.) Pikiran mulai jernih dan tertuju pada HP smart ku yang gratis internet selama tiga bulan. Saya pikir cari TEMAN SEBANYAK - BANYAAAAKNYA. Dalam bidang foreng melalui FACEBOOKS. Wah. Ternyata banyak sekali - akhirnya saya minta teman semua yang ada dari grup forex satu ke group yang lain (ampek mau putus neh jari) Alhasil saya menemukan teman yang baaaaik hatinya namanya. (Panggil saja bunga wahahaha. Kayak berita pemerkosaan saja, asthaugfirullah) Dari ilmu teori - teori yang saya baca setelah mengalami kegagalan yang ke dua. Saya tanyakan semua unek - unek saya yang telah saya baca tentang forex dan temaan baru ku menjawab semua pertanyaanku dan sekecil apapun pertanyaanku. Lama saling mengenal di facebook sampai - sampai saya curhat kalau saya LOSE dan memiliki HUTANG dan PENGANGGURAN (wah. Neh saya) dengan kejadian yang aku alami akhirnya dia membantu saya dan sayapun pergi merantu ke pulau sebrang dengan uang Rp. 800.000 yang dia transfer ke rekeningku untuk mengunjunginya sekaligus BELAJAR dan BEKERJA karena dia mempunyai investor investor forex. Tidak Disanalah aku belajar tentang FOREX sampai aku menjadi bisa dan tau tentang arah pergerakan pasar dan sebagainya. Soalan: Forex tipu Kawan saya kata forex ni tipu, tiada orang perseorangan yang boleh bankit forex belerang bank sahaja. Apakah itu benar dia kata dia pernah kerugian hampir 40 ribu kerana forex. Jika kawan anda kata orang perseorangan tidak boleh berdagang forex, ianya jelas menunjukkan dia sendiri tidak faham forex. Bahaya menerima saran dari orang yang sebegini kerana tak pandai, tapi memandai-mandai. Nasihat dari orang begini sangat senang dicari. Nasihat percuma seperti ini berlambak-lambak disekeliling anda. Ada satu kisah yang menarik seperti dibawah: Suatu hari saya berjalan-jalan untuk mencari dan membeli hartanah. Saya baru saja terjumpa seorang kawan lama yang kini sedang jawatan tinggi di syarikat swasta. Dia beria-ia dan sibuk tanya saya tengah buat apa. Bila saya katakan saya mencari beberapa hartanah lagi untuk dibuat sewa, terus dia lantang bersuara..JANGAN. Jangan beli hartanah sekarang kerana pasaran hartanah sekarang ni lembab, susah nak cari penyewa, jatuh harga. Bla..bla..bla Panjangnya dia memintanya .. Bila saya tanya balik, Wah. Bangun tentunya dalam hartanah, tentu byk hartanah bangun ada Kalau bangun lebih dan nak jual sebiji dua, juallah kepada saya, dengan tersengih-sengih dia menjawab takde, saya pun sewa jer. Err..err. Awak ada rumah sewa di kawasan Setapak tak. Nak sewa. Maaf, disini saya niat menunjuk-nunjuk. Saya ceritakan ini sebagai pengajaran saja. Saya memiliki beberapa hartanah di beberapa lokasi sekitar segitiga emas KL dan kesemuanya tidak pernah tiada penyewa lebih dari 7 hari Dan nilai hartanah pula makin meningkat. Ini kerana kos semakin meningkat (kos buruh, besi, simen, bata, jentera, tanah dll). Tak mungkin jika harga kos naik, tapi turun. Tak masuk akal langsung. (Fitur penting dalam hartanah) saran gratis memang banyak, tapi hati-hatilah menerima nasihat percuma ini kerana selalunya yang diberikan oleh mereka yg tidak berpengalaman. Berbalik kepada teman anda mengajarnya hampir sama. Ramai org yg kata forex tipu dan sebagainya sbb mereka sendiri pun tak faham pelaburan. Inilah bezanya rakyat di negara maju seperti Amerika Serikat, Eropah dan Jepun dengan rakyat Malaysia dan negara2 Asia Tenggara yg lain yang rata-ratanya masih belum matang dalam soal pelaburan. Kita jauh ketiggalan (sebab tu kita gelarkan negara2 maju ini sebagai negara maju karena kita sendiasa ketinggalan dibelakang) Mungkin ramai yg rugi dalam forex kerana mereka2 ini kebanyakkannya perdagangan tanpa ilmu, atau lepaskan wang kepada orang perseorangan atau penganjur tanpa ada kawalan mereka sendiri. Bila penganjur lari, siapa yg rugi Contoh penganjur (yg sebenarnya main forex) kemudian lari seperti Pak Man Telo, HYIP, Ponzi, Skim cepat kaya, Piramid, Platinum Lane, dan 1001 macam lagi. Penganjur ini mendapat untung berjuta-juta ringgit dari forex (terbukti forex memang menjanakan wang yg banyak) tapi kemudian mereka ini lari kerana tak mahu berkongsi kentungan dengan pelabur mereka. SIAPA yg rugi Bukanlah salah forex, bank atau broker forex, tapi salah sendiri sendiri cetek ilmu atau Share wang mereka kepada pihak penganjur yg tak bertanggung jawab ini. Diri sendiri yg harus disalahkan kerana tak faham (tapi buat2 pandai) dan terikut2 pula dengan orang2 yg tak pandai tapi memandai2. Yang lebih baik kita yg mengawal wang kita sendiri tanpa berbagi dengan mana2 individu. Saya juga tidak menerima wang pelaburan dari sesiapa untuk dilaburkan walaupun ramai yg minta saya tolong laburkan wang mereka. Saya hanya bisa menyesuaikan diri agar setiap individu dapat melaburkan sendiri wang mereka tanpa melalui orang tengah atau penganjur. Saya yakin, usaha saya ini yg mengajar orang ramai melabur sendiri dengan kawalan 100 oleh pelabur sendiri ini sedikit banyak dapat diakses penuh orang dari rugi akibat terkena dan tertipu dengan skim2 seperti skim cepat kaya, ponzi, piramid, HYIP dsb. Betul, bank mmg asli dan individu miliarder yg punya net worth yg berbillion saja yg dibenarkan melabur dalam forex, tapi sejak tahun 1996, forex terbuka untuk orang perseorangan, iaitu pelabur runcit (investor ritel) seperti kita semua selepas diluluskan untuk terbuka kepada orang ramai oleh Presiden Amerika saat itu, Bill Clinton. Maaf, saya pasti teman anda itu terlalu cetek ilmu pelaburannya. (Selain tak faham pelaburan, dia juga rugi 40ribu, membuktikan dia mmg tak pandai forex tapi memandai2. Jika pandai, taklah dia rugi 40ribu). Anda bisa menerima saran dari orang seperti ini atau dr orang yg mahir. Pilihan di tangan anda Artikel Oleh: AdminTEKNIK FOREX SEBENAR (TFS) Saya Khalid Hamid. Seorang FULL-TIME FOREX TRADER Saya merupakan bekas Eksekutif Bank Antarabangsa yang pernah terbangun sebagai CURRENCY ANALYST. Tugas saya ini adalah pergerakan matawang yang digerakkan oleh berita-berita ekonomi. Selain itu, saya juga aktif membantu para trader serta menyumbangkan tips artikel dalam forum-forum forex tempatan dan juga antarabangsa. Pengalaman sebagai analis mata uang dan keaktifan berforum selama 9 TAHUN telah banyak membentuk saya menjadi trader seperti yang anda lihat pada hari ini. Sebelum ini, sejak 2011 saya telah menulis 5 buah ebook berjudul TEKNIK FOREX SEBENAR V1, V2, V3, V4 dan V5. Kini, setelah melalui proses penambahbaikan, ia kembali dengan lebih mantap dalam bentuk Buku amp DVD iaitu TEKNIK FOREX SEBENAR EDISI KE-6. APA ITU FOREX Kepada yang pertama kali terbaca tentang forex, istilah Forex FX diambil dari singkatan FOR eign EX change atau Tukaran Matawang Asing. Forex adalah pasaran kewangan terbesar di dunia dengan nilai transaksi lebih dari USD 5 TRILLION SEHARI Ia jauh mengatasi pasaran-pasaran lain seperti Saham, Komoditi, Logam dan lain-lain. Jual beli barang bekas (BUY) matawang negara lain. Contohnya, jika anda melancong ke London, anda harus menjual matawang Ringgit (MYR) dan membeli matawang Pound Sterling (GBP). Kalau dulu forex hanya boleh dibuat di kaunter, sekarang sudah bisa dilakukan secara ONLINE Asalkan ada komputer amp internet, anda bebas untuk trading di mana-mana sahaja, pada kapan-masa. Apa yang hebat tentang forex, KITA SEMUA (YA, KITA SEMUA) BOLEH MENJANA PENDAPATAN YANG LUMAYAN DENGAN CEPAT DAN MUDAH Untuk menjadi seorang trader forex, anda hanya perlukan komputer smartphone, internet dan sedikit modal mengikuti kemampuan anda. Itu sahaja FOREX ADALAH SANGAT MUDAH Anda mungkin akan rugi beribu-ribu (atau puluhan ribu, dan mungkin juga ratusan ribu) ringgit dalam masa beberapa hari (atau jam) sahaja Bacalah tragedi sadis forex di bawah: Seorang pedagang kerugian USD4,950 (kira - Kira RM21,285) dalam masa 1 malam sahaja kerana yakin yakin tidak ada stop loss. (Memiliki kerugian maksimum yang akan ditanggung) Seorang trader hebat kehilangan lebih dari USD10.000 (lebih RM43,000) dalam masa beberapa minit sahaja angkara pengumuman berita Non-farm Payroll NFP dan Canadian Employment Change EC Ada yang membuat pinjaman peribadi sehingga USD25,000 Dalam RM107,500) untuk melabur dalam forex. Dalam masa 2 minggu, modalnya habis licin Malangnya, perlu dimutakhirkan. Kena tipu RM33.000 kerana penuhai skim forex dan kerugian USD5,830 (RM25,069) akibat perdagangan tanpa ilmu seperti dua pengadu di bawah. SAYA TIDAK MAHU ANDA JADI BEGITU KENAPA TEKNIK INI DIDEDAHKAN Teknik ini didedahkan kerana saya sangat kasihan melihat TERLALU RAMAI TRADER yang masih TERKIAL-KIAL dalam forex. Ini kerana mereka banyak melakukan KESILAPAN BESAR seperti: Tidak tentu Stop Loss dalam perdagangan Stop Loss melebihi Target Profit Trade pada waktu yang salah secara hentam kromo memilih pasangan yang susah nak profit langsung tidak mengerti Money Management Menggandakan lot selepas loss (BALAS DENDAM) Modal tidak mencukupi Dan banyak lagi lah Kesilapan-kesilapan seperti inilah yang membunuh seseorang trader. Saya sudah melalui semua itu, dan PERCAYALAH IANYA AMAT-AMAT MEMERITKAN Jadi, atas dasar saya tidak lagi mahu para trader kecundang sebelum berjuang, seperti apa yang pernah saya lalui dulu. TEKNIK FOREX SEBENAR cukup lengkap dengan segala ilmu, teknik dan senjata yang diperlukan untuk menjadi seorang trader yang hebat dan tidak perlu berputih mata Nak berjaya dalam forex, ikut jer 2 langkah ni: JUAL DI PUCUK, BELI DI AKAR 2 TEKNIK BERITA TRADING TFS PAS EKSKLUSIF TFS PRIVATE GROUP NAK SENANG, CEPAT, DAN MURAH NAK SUSAH, LAMBAT, DAN MAHAL Pilihlah secara otomatis ya Jika anda masih merasakan harga di atas mahal, renungkan fakta-fakta ini: 95 trader adalah trader yang gagal, mahu tak sendiri yang salah 5 trader yang berjaya trader akan kehabisan modal mereka dalam masa 3 bulan sahaja. Ada yang rugi ratusan, ribuan, puluhan ribu dan juga ratusan ribu ringgit. Kamu tentu tak nak jadi salah seorang yang mereka kan ini bukan indikator robot yang merapu. Ini adalah TEKNIK FOREX SEBENAR. Anda tak perlu habiskan puluhan ribu ribuan ringgit untuk membeli sesuatu yang tidak berkesan. Anda tidak perlu lagi masa depan, tenaga dan wang ke sana ke mari mendalami ilmu forex yang belum tentu lagi betul atau tidak. TEKNIK FOREX SEBENAR adalah solusi untuk segala hal-galanya. Bukan senang nak belajar forex tanpa demo. Selamat datang di blog ini. Budak sekolahnya bisa memahaminya, apatah lagi orang dewasa. Indicator biasanya dijual pada harga RM100.00 250.00, manakala kelas dan seminar dalam lingkungan RM1, 000.00 5.000.00. Itupun tanpa ditindaklanjuti penganjur. TEKNIK FOREX SEBENAR pula tak sampai RM700.00 dan anda hanya perlu melaburkah sahaja seumur hidup. Harga yang ditawarkan adalah TERLALU MURAH jika nak dibandingkan dengan nilai yang anda terima. Anda tak perlu pergi kelas, indikator beli, baca forum berbulan-bulan, trial and error mencuba 1.001 indikator teknik, atau pergi ke seminar. Trader seluruh dunia menggunakan teknik ini bukan untuk forex, tapi juga untuk SAHAM, OPTIONS, CPO, GOLD, dan SILVER. Saya tak akan paksa anda untuk membeli, kerana itu hak anda. Profit forex sudah cukup untuk saya. Kejayaan saudarasaudari berada di atas USAHA ANDA SENDIRI. Saya ragu membantu apa yang termampu. Antara menghabiskan beribu-ribu ringgit ATAU RM698, yang mana akan anda pilih ORANG YANG BERJAYA ADALAH ORANG YANG BIJAK MEMANFAATKAN PELUANG. FOREX ADALAH SALAH SATU LUBUK REZEKI. SIAPA TAHU, MUNGKIN REZEKI ANDA ADA DALAM FOREX KAN SELAMAT MAJU JAYA SAYA UCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI MELAWAT WEBSITE INI, TAK KIRA SIAPAPUN ANDA. INGATLAH, ORANG YANG BERUSAHA amp MENGHARGAI MASA ADALAH ORANG-ORANG YANG BERJAYA. P. s: Sekali lagi suka saya ingatkan, anda tak perlu membazir masa, tenaga dan wang anda menimba ilmu di sana sini untuk mendalami forex. TEKNIK FOREX SEBENAR ada kesemuanya. P. p.s: Angka 5 angka minggu tidak berlaku dengan forex. Saya sudah pun melakukan dan membuktikannya. Hanya 1 jam sehari diperlukan, boleh trade di mana-mana sahaja yang anda mahu. Ia langsung tidak bisa hidup denganmu. 5 angka minggu dengan mencoba 1 jam sehari Ianya berlaku untuk melakukan dalam bidang lain, tapi tidak dengan forex melalui TEKNIK FOREX SEBENAR. P. p.p. s: RM698 adalah satu jumlah yang kecil jika nak dibandingkan dengan potensi TEKNIK FOREX SEBENAR. Pelaburan yang terbaik bagi seseorang individu adalah pelaburan ke dalam DIRINYA SENDIRI melalui ILMU. Dan ini merupakan salah satu ilmu yang ada di dunia ini.

No comments:

Post a Comment